_GOTOBOTTOM
 Community Forum: Belgium
Want to meet up with modelers in your country or region? This is the place.
Future question
jointhepit
Visit this Community
Oost-Vlaanderen, Belgium
entire network: 3,829 Posts
KitMaker Network: 48 Posts
Posted: Tuesday, August 29, 2006 - 01:33 PM UTC
I was wondering if someone could tell me what "future" is and under wich brand name (or similar product) it is sold in Belgium?
And if applied to my model will it affect , colour?,adding pastels on?

Voor de Nederlandstaligen onder jullie,
ik zoek een "future" of vervang product , heb gelezen dat men er een beschermende coating mee kan leggen op model.
Tast deze de verdere afwerking met pigmenten en pastels niet aan?

Thank
Bedankt

Peter
koenele
Visit this Community
Oost-Vlaanderen, Belgium
entire network: 4,194 Posts
KitMaker Network: 26 Posts
Posted: Tuesday, August 29, 2006 - 06:11 PM UTC
Future wordt in belgie verkocht onder naam 'Super Sols' een witte bus met een rode dop. Paar laagjes van dit goedje onverdunt op het model aanbrengen met de airbrush, goed laten drogen en dan decals en washes aanbrengen. Dan laag matte vernis over voertuig...

Kost 4 euro ofz voor een liter... (en daar doe je heeeeel lang mee) Ik heb mijn bus gewoon in de lokale supermarkt gekocht...

Groeten

Koen
jointhepit
Visit this Community
Oost-Vlaanderen, Belgium
entire network: 3,829 Posts
KitMaker Network: 48 Posts
Posted: Wednesday, August 30, 2006 - 01:46 AM UTC
bedankt voor de reply, ik neem aan dat pigmenten enz als laatste worden gebruikt?,
en dat die future laag de ondergrond zal beschermen tegen de wash.
maar heeft deze futurelaag dan ook invloed op hoe die washes zich gedragen?

cheerio Peter
DannyVM
Visit this Community
Oost-Vlaanderen, Belgium
entire network: 1,503 Posts
KitMaker Network: 40 Posts
Posted: Wednesday, August 30, 2006 - 02:22 AM UTC
Peter, vooraleerst, met welke verf werk je, verf op solvent basis, zoals b.v. enamel verf van Revell, of verf op acryl basis, de zogenaamde verf die je verdunt met water.

Als je met enamels werkt is Future hier niet aangeraden, daar de future opgelost word door de solventen.

Hier in Belgie word Future onder de naam "Sols Plus" verkocht, ofwel "Klir", dat is hetzelfde.

Greetz

Danny
koenele
Visit this Community
Oost-Vlaanderen, Belgium
entire network: 4,194 Posts
KitMaker Network: 26 Posts
Posted: Wednesday, August 30, 2006 - 09:20 AM UTC
de future beschermt idd tegen de washes, da de washes een laag matte vernis erover en dan pas de pigmenten (die niet pakken op gladde oppervlakken, wel op matte vernislaag...)
drabslab
Visit this Community
European Union
entire network: 2,186 Posts
KitMaker Network: 263 Posts
Posted: Thursday, August 31, 2006 - 02:45 AM UTC

Quoted Text

Hier in Belgie word Future onder de naam "Sols Plus" verkocht, ofwel "Klir", dat is hetzelfde.

Greetz

Danny

Ben je wel zeker dat sols plus hetzelfde is als future.

Het is inderdaad vand ezelfde firma (Johnston) maar de bus die ik heb bevat een licht melkkleurige vloeistof terwijl alle fotos die ik op het net vind van future een volledig heldere vloeistof schijnen weer te geven.
DannyVM
Visit this Community
Oost-Vlaanderen, Belgium
Posted: Thursday, August 31, 2006 - 05:19 AM UTC
Inderdaad, de originele Future is helder, de Sols plus ofwel Klir is melkachtig, maar toch identiek aan de Future, daar mag je honderd procent zeker van zijn.
Waarschijnlijk heeft dit te maken, dat er een product bijgevoegd word, voor de Europese markt of zoiets, maar de resultaten zijn identiek aan de originele Future.

Greetz

Danny
drabslab
Visit this Community
European Union
entire network: 2,186 Posts
KitMaker Network: 263 Posts
Posted: Wednesday, October 18, 2006 - 04:39 PM UTC

Quoted Text

Inderdaad, de originele Future is helder, de Sols plus ofwel Klir is melkachtig, maar toch identiek aan de Future, daar mag je honderd procent zeker van zijn.
Waarschijnlijk heeft dit te maken, dat er een product bijgevoegd word, voor de Europese markt of zoiets, maar de resultaten zijn identiek aan de originele Future.

Greetz

Danny

Hallo,

Ik heb het op de Johnson benelux helpdesk zelf gevraagd.

Het definitieve antwoord is:

een produkt IDENTIEK aan future is niet te vinden in Europa. Wat er in de Benelux het dichts bijligt is PARKET Plus (niet sols plus) maar het is dus NIET identiek aan het amerikaanse product.

Maar wat het verschil is wilden ze niet zeggen
DannyVM
Visit this Community
Oost-Vlaanderen, Belgium
Posted: Thursday, October 19, 2006 - 01:54 AM UTC
Zoals ik al gezegd heb, het is geeft inderdaad een ander zicht dan aan de originele Future, maar het geeft wel hetzelfde resultaat.

Geloof het of niet, ik heb het gebruikt en het resultaat is verbluffend, meer heb ik hierover niet te zeggen.

Greetz

danny
 _GOTOTOP