_GOTOBOTTOM
 Community Forum: Belgium
Want to meet up with modelers in your country or region? This is the place.
Compressors
Mattcooke
Visit this Community
Oost-Vlaanderen, Belgium
Member Since: December 30, 2005
entire network: 289 Posts
KitMaker Network: 0 Posts
Posted: Tuesday, August 08, 2006 - 12:37 PM UTC
Hallo iedereen,
ik ben 15 jaar oud.Ik heb al een airbrush voor een klein tijdje maar gebruikte zo die buizen met lucht erin.Ik zou graag een compressor kopen maar weet niet waar.Ik woon in Gent,Oost-Vlaanderen.Ik heb al bij Scleiper gekeken maar zij waren heel duur en als je maar 15 bent,heb je niet veel geld dus wil ik wat suggesties.

Bedankt,Daniel
drabslab
Visit this Community
European Union
Member Since: September 28, 2004
entire network: 2,186 Posts
KitMaker Network: 263 Posts
Posted: Tuesday, August 08, 2006 - 05:15 PM UTC
Wel, aangezien je 15 bent...

zou ik je zeker de raad geven om geen compressor te kopen die alleen voor het modelmaken geschikt is. In ieder beetje "legerstock" of betere doe het zelf zaak vind je compressoren met een een tank van +/- 100 liter en een reduciteklep van 8 bar naar de +/- 20 psi die je nodig hebt om te airbrushen.

Zo'n compressor kan je dan ook gebruiiken om de banden van de auto of fiets op te pompen en later, als je ooit eens aan het bouwen/verbouwen slaat kan je er een gans scala pneumatische werktuigen op aansluiten.

Ebn in het geheel is zo'n ding niet eens zoveel duurder dan een typische hobbycompressor.


drabslab
Visit this Community
European Union
Member Since: September 28, 2004
entire network: 2,186 Posts
KitMaker Network: 263 Posts
Posted: Tuesday, August 08, 2006 - 05:18 PM UTC
Er zijn trouwens ook wat alternatieven.

Als je een duiker inde familie hebt dan kan je ongetwijfeld een duikfles op de kop tikken. Zo'n 20 liter vat kan toto 150 bar worden opgepompt.

Met de juiste ontspanner kan je heel wat airbrushen voordat dit leeg is.

Maar opgelet. Laat deze apparatuur alleen ombouwen door iemand met technische kennis anders kan het gevaarlijk worden
 _GOTOTOP