_GOTOBOTTOM
 Community Forum: Denmark
Want to meet up with modelers in your country or region? This is the place.
Vestjysk Hobby lukker.
Makrel
Visit this Community
Denmark
Member Since: June 20, 2004
entire network: 102 Posts
KitMaker Network: 78 Posts
Posted: Friday, July 14, 2006 - 01:44 AM UTC
Det var jo næsten til at forudse: Endnu en hobbybutik lukker.

Med udgangen af september stopper Vestjysk Hobby. Svend Åge har en familie der sætter pris på mad på bordet hver dag, så butikken er sat til salg. Hermed må vi konstatere, at modelforretninger i Danmark nu kan tælles på én hånd.
I september starter et hollandsk udsalg og da han har mange udgåede sæt, bør man nok lige slå et slag forbi inden det er for sent.
Adressen er Kongensgade 107 i Esbjerg. Man kan også skrive til: [email protected]
MrMox
Visit this Community
Aarhus, Denmark
Member Since: July 18, 2003
entire network: 3,377 Posts
KitMaker Network: 925 Posts
Posted: Saturday, July 15, 2006 - 01:35 AM UTC
Pokkers....

Tordenskiold
Visit this Community
Aarhus, Denmark
Member Since: February 12, 2005
entire network: 426 Posts
KitMaker Network: 78 Posts
Posted: Monday, July 17, 2006 - 01:13 PM UTC
Tja, det er jo lidt trist - men samtidig er vi selv medvirkende til at vore lokale butikker lukker, når vi alle køber på internettet
KrokoHunter
Visit this Community
Fyn, Denmark
Member Since: May 15, 2006
entire network: 179 Posts
KitMaker Network: 82 Posts
Posted: Saturday, July 29, 2006 - 05:55 PM UTC
Det er jo lidt en ond cirkel.

Antallet af hobbybutikkerm og deres mere og mere begrænsede varelager grundet deres omsætning, tvinger os jo efterhånden til at handle på nettet.

Og det er jo virkelig ærgeligt, for det er der ikke noget mere hyggeligt, end at snuse rundt i en hobbybutik og finde gamle støvede kits frem fra gemmeren .....


Alt mulig held og lykke i fremtiden til Svend Åge og familien .... men jeg regner da med at han kigger forbi i Esbjerg.

Cheers
Niels
Simon
Visit this Community
Kobenhavn, Denmark
Member Since: January 16, 2005
entire network: 878 Posts
KitMaker Network: 136 Posts
Posted: Sunday, July 30, 2006 - 03:51 PM UTC

Quoted Text

Antallet af hobbybutikkerm og deres mere og mere begrænsede varelager grundet deres omsætning, tvinger os jo efterhånden til at handle på nettet.



Fuldstændig enig. Personlig benytter jeg kun hobbybutikkerne til at købe samlesæt og materialer - alt andet (kataloger, bøger og lignende) køber jeg via nettet. Nogengange kunne jeg da godt tænke mig en velassorteret hobbyforretning, med hele repertoiret (i stil med den måde Stoppel har gjort det på), men skidtet skal jo også sælge. Gad vide om første-gangsbyggere føler sig skræmte af det niveau der bliver fremvist (på nettet) og dermed vender en potentiel hobby ryggen?

Jo, det er trist at hobbybutikkerne lukker. Jeg tror ikke umiddelbart vi kan gør så forfærdelig meget.

Simon

 _GOTOTOP