Lige efter at jeg kom hjem fra Afghanistan, tog jeg en tur med min bror til London... Jeg har været der før, men besøgte selvfølgelig Imperial War Museum. For en panserfreak kunne man blandt andet se en Jagdpanther, Sherman, Grant, Churchill, Daimler AC og Male Mk. V.
En af dagene tog vi nordpå til Cambridge, og med bus til Duxford (Som er en afdeling under Imperial War Museum)
Det var simpelthen et fantastisk sted!!! Hvis man er en "flynørd", er der til flere dages oplevelser - Specielt den amerikanske afdeling, hvor der bla. stod en B-52, var imponerende.
Den sidste hal var dedikeret til " Land Warfare" - Her fandtes alt hvad hjertet kan begære af panser og panserkøretøjer fra alle perioder - Dog var materiellet overvejende britisk.
Hvis I kommer en tur forbi London kan begge museer varmt anbefales! - man skal dog sætte en hel dag af til Duxford.
Jeg har lige opdateret min hjemmeside med en del af det britiske materiel jeg tog billeder af... Det tyske, russiske osv. må vente til næste opdatering.
Billederne kan findes på http://www.howitzer.dk/ under "Modeling Reference" og "British Vehicles".
Her er et par smagsprøver:
Bjørn