_GOTOBOTTOM
 Community Forum: Denmark
Want to meet up with modelers in your country or region? This is the place.
Duxford og Imperial War Museum
clausen
Visit this Community
Fyn, Denmark
entire network: 449 Posts
KitMaker Network: 223 Posts
Posted: Monday, March 13, 2006 - 06:22 PM UTC
Hej gutter,

Lige efter at jeg kom hjem fra Afghanistan, tog jeg en tur med min bror til London... Jeg har været der før, men besøgte selvfølgelig Imperial War Museum. For en panserfreak kunne man blandt andet se en Jagdpanther, Sherman, Grant, Churchill, Daimler AC og Male Mk. V.

En af dagene tog vi nordpå til Cambridge, og med bus til Duxford (Som er en afdeling under Imperial War Museum)

Det var simpelthen et fantastisk sted!!! Hvis man er en "flynørd", er der til flere dages oplevelser - Specielt den amerikanske afdeling, hvor der bla. stod en B-52, var imponerende.

Den sidste hal var dedikeret til " Land Warfare" - Her fandtes alt hvad hjertet kan begære af panser og panserkøretøjer fra alle perioder - Dog var materiellet overvejende britisk.

Hvis I kommer en tur forbi London kan begge museer varmt anbefales! - man skal dog sætte en hel dag af til Duxford.

Jeg har lige opdateret min hjemmeside med en del af det britiske materiel jeg tog billeder af... Det tyske, russiske osv. må vente til næste opdatering.

Billederne kan findes på http://www.howitzer.dk/ under "Modeling Reference" og "British Vehicles".

Her er et par smagsprøver:

Bjørn
Hwa-Rang
Visit this Community
Kobenhavn, Denmark
entire network: 6,760 Posts
KitMaker Network: 1,139 Posts
Posted: Monday, March 13, 2006 - 06:51 PM UTC
Hej Bjørn

En tur til London. Jeg er næsten ikke misundelig. Slet ikke. Overhovedet ikke.

Det er nogle gode billeder du har taget. Godt ref. materiale kan man ikke få nok af.
sonnyboy
Visit this Community
Denmark
entire network: 473 Posts
KitMaker Network: 151 Posts
Posted: Monday, March 13, 2006 - 11:38 PM UTC
hej Clausen, ja det er ret fedt museum. jeg har dog kun været i det museum i London, men det var før jeg begyndte at bygge modeler. Men det er sgu lidt fedt at se montgomerys grant kampvogn. Det er lidt kult. Men tak for billederne
 _GOTOTOP