_GOTOBOTTOM
 Community Forum: Netherlands
Want to meet up with modelers in your country or region? This is the place.
Weer een vraagje
StGermain
Visit this Community
Zuid-Holland, Netherlands
entire network: 10 Posts
KitMaker Network: 0 Posts
Posted: Sunday, October 16, 2005 - 04:16 AM UTC
Hallo iedereen

Ik heb weer een vraag: hoe moet ik 'weatheren'.
Want m'n M1A2 Abrams schiet al aardig op, en nu wil ik hem laten lijken of ie al heel wat heeft doorgemaakt #:-) Maar ik weet helaas niet hoe, heeft iemand wat tips?

Bvd
Evert
043
Visit this Community
Noord-Brabant, Netherlands
entire network: 1,242 Posts
KitMaker Network: 118 Posts
Posted: Sunday, October 16, 2005 - 06:19 AM UTC
Evert hi, Weatheren doe ik persoonlijk met olieverf, en wel van 't merk Rembrandt en dan met de kleur: van Dijcks bruin. Je neemt met je kwast een tip(je) hiervan en doet dit op een schoteltje. Daarna kun je 't verdunnen met White Spirit (dit is een soort terpentine, maar deze vlekt niet) of met gewoon Terpentine tot je een waterachtige sustantie hebt. Persoonlijk doe ik dan met een platte kwast het hele model met een washing en eventueel daarna nog een tweede. Dit laat je indrogen en pas als 't helemaal droog is dan kun je eventueel met een platte kwast je model nog drybrushen. Hiervoor pak je olieverf of enamel (humbrol). Als je olieverf pakt volstaat de brushing met alleen wit, je doet hiervan een weinig op een platte kwast en strijkt deze lichtjes uit, hierna kun je met de penseel lichtjes over de opliggende delen gaan en natuurlijk ook de randen rondom. Probeer 't maar 'ns en blijven oefenen, dan komt 't van zelf.
Zo ik hoop je op weg geholpen te hebben er zullen nog wel meer tips volgen maar daar moet je zelf je plan uit trekken. Net als uit mijn tips tuurlijk.
Groetjes 043 / Eric
 _GOTOTOP