_GOTOBOTTOM
 Community Forum: Netherlands
Want to meet up with modelers in your country or region? This is the place.
Hollandse tip: plastic handschoentjes!
007
entire network: 4,303 Posts
KitMaker Network: 0 Posts
Posted: Tuesday, October 11, 2005 - 11:06 PM UTC
Hier even een echte "Hollandse" tip. Vooral in tijden van Balkenende...
Misschien weten sommige van jullie het allang, maar dan toch voor degene die het niet weten:

Als ik aan het Airbrushen ben houd ik vaak mijn model of onderdeel in mijn hand. Uiteraard wordt je hand dan vies van de verf, en zou je deze met thinner oid moeten schoonmaken. Niet prettig...
Je kan in hobbyshops van die plastic handschoentjes kopen die je aan kan trekken als je gaat spuiten. Voordeel is dat ze ook nog eens lekker vetvrij zijn en geen vingerafdrukken geven maar......

.. bij bijna elke bezinepomp hangen dezelfde vetvrije plastic handschoentjes voor mensen die bang zijn om tijdens het tanken vuile handen te krijgen (of smetvrees hebben?).
Ik neem er altijd een of twee mee (maar geen 10 hé!) en zodoende heb ik een klein voorraadje met plastic handschoentjes.

Om eerlijk te zijn, er zit verschil in de kwaliteit: die van BP vond ik minder dan die van Shell, maar die van de 'witte pomp' waren het beste (en de benzine is er ook nog goedkoper!).

Wel... El Cheapo!!!
StGermain
Visit this Community
Zuid-Holland, Netherlands
entire network: 10 Posts
Posted: Tuesday, October 11, 2005 - 11:44 PM UTC
Haha, dat met die benzinepomp is echt helemaal Nederlands:P maar ja het is wel een handige tip
crossbow
Visit this Community
Antwerpen, Belgium
entire network: 1,387 Posts
Posted: Tuesday, October 11, 2005 - 11:50 PM UTC
Vooreerst, Evert welkom op Armorama .

Nu, betreffende die handschoenen... Paul, da's idd. een goeie tip, maar persoonlijk vind ik die dingen toch wat groot en onhandig. Dan heb ik toch liever de latex/nitrile spullen.

Kris
StGermain
Visit this Community
Zuid-Holland, Netherlands
entire network: 10 Posts
Posted: Wednesday, October 12, 2005 - 12:00 AM UTC
[quote]Vooreerst, Evert welkom op Armorama .

ja bedankt
Hut
Visit this Community
Utrecht, Netherlands
entire network: 285 Posts
KitMaker Network: 35 Posts
Posted: Wednesday, October 12, 2005 - 12:41 AM UTC
He Evert,

Welkom.
Ik heb ook een hekel aan verf op mijn handen. Mijn oplossing was latex handschoenen kopen bij de apotheek, van die chirurgen handschoenen. 100 stuks voor 8 of 10 euro. Ze zitten strak om je hand en dat geeft betere controle dan die handschoentjes van de benzine pomp. We worden niet voor niets "plastic surgeons" genoemd.:-)

Groet,
Pascal
 _GOTOTOP