_GOTOBOTTOM
 Community Forum: Netherlands
Want to meet up with modelers in your country or region? This is the place.
K5 update voor de Walcheren Campagne
007
Member Since: February 18, 2005
entire network: 4,303 Posts
KitMaker Network: 0 Posts
Posted: Tuesday, August 02, 2005 - 09:47 AM UTC
Hoi allemaal!

Vandaag zijn eindelijk de twee wagonnen voor de K5 afgekomen.
Alles paste perfect, ook de messing onderdelen. Enige nadeeltje vond ik zelf het koperdraad dat je op lengte moest knippen en in vorm moest buigen. Ik weet ook niet precies wat het moet voorstellen. Ik dacht eerst een soort handgreep, maar misschien wel iets van een kabel ofzo.
De instructies geven ook een net te korte lengte aan. Tel er een paar millimeter bij op en het werkt prettiger.
Ook de 'krullende' houders voor de spoorweg seinvlaggetjes zijn erg krikkel. Wat mij betreft hadden die beter van messing kunnen zijn, vooral omdat ze zo uitsteken.

Morgen gaan de wagons naar Eric die de gehele K5 verder zal gaan spuiten zodat er geen kleurverschillen ontstaan. Dit pas na zijn vakantie waar hij overmorgen aan begint (taptoe kijken en rubbish eten in Schotland). Ik zal morgen wel wat extra foto's nemen van zijn vorderingen.

Ik ga ondertussen beginnen aan de Canadezen en met het dioramabasis.

Nog wat foto's:

De wagons


Details van de buitenste einden. Koppelingen kunnen koppelen



Binnenste einden



PE parts




PAUL
043
Visit this Community
Noord-Brabant, Netherlands
Member Since: February 18, 2005
entire network: 1,242 Posts
KitMaker Network: 118 Posts
Posted: Tuesday, August 02, 2005 - 09:49 PM UTC
Goed werk maatje, pas na de vakantie zullen mijn vorderingen zich laten zien omdat ik na het spuiten er verder nix meer aan gedaan heb. Tuurlijk heb ik wel wat gedaan o.a.
De Autoblinda AB-41 van italeri
mijn project (figuur) aan de MP campagne afgemaakt , denk dat ik 'm tevens instuur als figuur van de maand?,
en ik heb mijn Pak Wagen (duitse halftrack) herspoten in de kleuren die ik beter vond passen met daarbij wat andere decals en ik moet zeggen, ik ben tevreden.
Uiteraard ben ik zeer benieuwd naar jullie commentaar
hierop alleen moeten jullie daar ff mee wachten omdat vandaag pas de foto's gemaakt worden en ik denk dat ze dan pas na mijn vakantie te zien zullen zijn
(dit is volgende week dinsdag).
Groeten Eric
 _GOTOTOP