_GOTOBOTTOM
 Community Forum: Netherlands
Want to meet up with modelers in your country or region? This is the place.
Veteranen Dag; bedankt voor wat jullie deden!
007
Member Since: February 18, 2005
entire network: 4,303 Posts
KitMaker Network: 0 Posts
Posted: Wednesday, June 29, 2005 - 07:29 AM UTC
Vandaag was het dan eindelijk zover: de eerste veteranendag voor Nederland.
Aangezien ik in mijn directe familie en vriendenkring nogal wat veteranen heb zitten (Golf, Cambodja, ex-Joegoslavië) weet ik hoe veel dit betekend.

Aangezien ik ervan overtuigd ben dat ook op Armorama vast veteranen rondhangen wil ik jullie hierbij bedanken voor wat jullie hebben gedaan.
Ook dank ik hun die er nu niet meer zijn.

Jullie waren daar terwijl de rest voor de TV toekeek, maar jullie waren ook daar waar verder niemand in was geinterreseerd...
Of is vergeten (Libanon)
Ik hoef niet te zeggen hoe belangrijk jullie werk was, want dat weten jullie zelf veel beter als mij.


BEDANKT!

Paul

PS:
Op het engelse forum heb ik dit bericht ook geplaatst: Dutch first veteran day: thank you!

043
Visit this Community
Noord-Brabant, Netherlands
Member Since: February 18, 2005
entire network: 1,242 Posts
KitMaker Network: 118 Posts
Posted: Thursday, June 30, 2005 - 06:10 AM UTC
Paul , in mijn werk als taxichauffeur heb ik heel wat van deze veteranen gereden en je had dat enthousiasme eens moeten zien die die mensen uitstraalde want ze gingen daar naartoe om ff lekker aan te kleuren en om wat cultuur te snuiven om vervolgens na een half jaar weer terug huiswaarts te keren, volgens mij hebben vele van deze personen er niet bij stil gestaan (net als de Amerikanen in Korea en Vietnam en de Russen in Afghanistan en andere landen) dat er ook nog verzet is in deze gebieden gevormd door mensen die er alles of veel voor over hebben om de vijhand schade toe te brengen ook al kost dit mensen levens kijk maar eens hoe machtig vroeger Adolf Hitler, Ayatholla Gohmijnie (fout gespelt)
Osama Bin Laden en natuurlijk Saddam Hoessein waren en gehoorzaam dat de mensen waren omdat ze in hun leugens geloofden én schrik hadden net als die onoverwinnelijke Amerikanen die al op school worden klaar gestoomd om maar vol trots te doen wat meneer de president (Ik maak af wat mijn vader niet kon winnen)Bush hen voor houdt omdat er zogenaamd chemise wapens etc. zouden zijn terwijl verschillende teams nooit iets hebben gevonden bovendien zou meneer zich verwijderen als de klus geklaard was, hij zit er nu nog net als die trouwe bondgenoten uit Engeland en Nederland (dat zich nog steeds verplicht ziet om te luisteren naar meneer Bush) omdat Amerika samen met de Engelse en Canadezen ons destijds verlost hadden van die Duitse dictator en die italiaanse gek (Die trouwens ook vele burgers en soldaten soms zelfs kinderen hebben verloren.)
Deze mannen vochten ergens voor en wisten dat vele van hen niet zouden terug keren hoewel ook zij in het begin de tegenstand hadden onderschat, jaarlijks ga ik graag naar de optocht ter gelegenheid van de bevrijding van Eindhoven en je mag gerust weten dat ik dit zeer emotioneel vindt en natuurlijk weet ik best dat niet alle veteranen hetzelfde zijn zoals hierboven beschreven en ik mag ze niet allemaal over een kam scheren wel voor deze mensen mijn excuses maar die fanatieke soldaatjes die dachte eens ff vakantie te vieren in het buitenland kan ik alleen maar zeggen
waar ook ter wereld er altijd oorlog zal wezen en nooit algehele vrede en onthoud in oorlogsgebieden heerst er ook een vijhand is die misschien jou wel op zijn pad tegenkomt en dan staat er een keuze te wachten waarin als je niet snel genoeg bent jij het slachtoffer wordt.verder zullen er altijd onschuldige slachtoffers zijn en onrechtmatig leed toegebracht worden. Modelbouw is mijn hobby en de tweede wereldoorlog heeft mijn grootse interresse net als dat ik zelf graag films hierover zie en er nog steeds van droom ooit nog eens mee te mogen spelen in een deze films, maar in t echt nee bedankt. Onthoud een ding Hobby's, films en computerspelletjes zijn leuk maar de realiteit is anders!!!! Tuurlijk zijn er ook veteranen die gewoon hun dienstplicht hebben vervuld voor 's lands eer voor hen en een ieder die niet zo waren als die soldaten zoals hierboven beschreven HULDE AAN ALLEN!
Eric 043
the-snowman
Visit this Community
Noord-Brabant, Netherlands
Member Since: July 28, 2007
entire network: 2 Posts
KitMaker Network: 0 Posts
Posted: Sunday, July 29, 2007 - 03:28 AM UTC
Geen dank graag gedaan...


Groetjes van een oud libanon ganger
 _GOTOTOP