_GOTOBOTTOM
 Community Forum: Netherlands
Want to meet up with modelers in your country or region? This is the place.
Oppakken van een oude hobby
jaimy1984
Visit this Community
Netherlands
Member Since: August 02, 2013
entire network: 1 Posts
KitMaker Network: 1 Posts
Posted: Thursday, August 01, 2013 - 09:46 PM UTC
Hey allen!

Eerst zal ik wat over mezelf vertellen, in een ver verleden heb ik intensief aan modelbouw gedaan, een toenmalige buurman deed mee aan wedstrijden en liet me kennis maken met het maken van modellen. Ik heb altijd 1:35 tweede wereldoorlog modellen gemaakt. Toendertijd was ik twaalf en ik kreeg een set van hem om te laten zien wat ik kon, uiteraard met enige hulp! (alsin verven, airbrush en details maken) dit was een M113 personel carrier. Uiteindelijk heeft ie me opgegeven voor een wedstrijd. Hier ben ik 3e van de jeugd mee geworden. ik heb helaas geen modellen meer van die tijd, en heb me er sindsdien niet meer mee bezig gehouden.

Tot afgelopen juli, ik kwam ergens een stukje tegen over een moderne diorama, gemaakt naar evenbeeld van een scene in Iraq. Dit maakte me behoorlijk enthousiast weer te beginnen met een diorama op basis van zo'n moderne setting.

Ik heb de nodige informatie opgezocht en me in bepaalde dingen verdiept. zo heb ik een diorama aangeschaft, gereedschappen, een Humvee en een Buffalo Mpv (uit de serie Bomb patrol van discovery channel)

Aangezien ik nu 29 ben, veel geduldiger en de financiele mogelijkheden heb wil ik dit zo precies mogelijk doen.

Hebben jullie misschien enige tips voor me? Ik begrijp dat de tijden sindsdien flink veranderd zijn, dus ik luister graag naar suggesties voordat ik gewoon maar begin.

Alvast dank!
FAUST
#130
Visit this Community
Noord-Holland, Netherlands
Member Since: June 07, 2002
entire network: 8,797 Posts
KitMaker Network: 1,186 Posts
Posted: Thursday, August 01, 2013 - 10:05 PM UTC
Ola Jaimy

Welkom terug in de hobby en welkom hier op de site. Mooi er weer een Nederlander bij te hebben. Mag ik je wijzen op de Nederlandstalige sateliet van deze website http://benelux.kitmaker.net deze wordt meer gebruikt door de Nederlandssprekenden uit Nederland en Belgie en daar is behoorlijk wat talent aanwezig ook waar je zeker antwoorden op je vragen krijgt.

En uiteraard kan je ook je vragen in t Engels plaatsen op de hoofdsite www.armorama.com (uiteraard afhankelijk van hoe goed je Engels is) daar vindt je veel mensen die zelf in Iraq en Afghanistan gediend hebben op de voertuigen die jij wil bouwen dus die kunnen je waarschijnlijk tot in detail vertellen wat en hoe je het moet maken.


 _GOTOTOP