_GOTOBOTTOM
 Community Forum: Sweden
Want to meet up with modelers in your country or region? This is the place.
Tips på näthandel inom Sverige
AndersA
Visit this Community
Sweden
Member Since: January 26, 2012
entire network: 16 Posts
KitMaker Network: 2 Posts
Posted: Wednesday, February 01, 2012 - 08:11 AM UTC
Hej,

Jag är ganska ny inom modellbygge och befinner mig i Karlskrona vilket har minst sagt begränsat min tillgång till fysiskaaffärer som säljer modeller o dylikt. Så jag undrar om någon kunde rekommendera några näthandelssidor som är bra / går att lita på inom sverige (för att hålla nere fraktkostnad). Jag är ute efter figurer.

När jag ändå är på ämnet, vad för material bör figurerna vara? Förståt att resin är riktigt bra men dyrt och att plast är billigast. Payne ( Pain? ) böckerna rekommenderar metall för att thinnern inte ska fräta men jag ser många på forumet som använder plast och plast verkar vara mer precist än metall. Nu har jag visserligen skaffat mig metall figurer i 1/60 i metall i relativt dålig kvalite för att träna mig lite på men sitter och kikar på 1/32 skalan o funderar

Så vad rekommenderar ni?
Plasticbattle
#003
Visit this Community
Donegal, Ireland
Member Since: May 14, 2002
entire network: 9,763 Posts
KitMaker Network: 1,351 Posts
Posted: Wednesday, February 01, 2012 - 11:54 AM UTC
Tjeana Anders

Welcome to Armorama

Have you tried http://www.ipmsstockholm.se/home/ yet? You´ll get more local info on there maybe. Also check out Ministuff.se .... good seller and he usually attends the shows ... Stockholm 08 open, Model Göteborg and Malmös C4. I buy som stuff from Tradera, now and again as well!
PM if you need more info.
AndersA
Visit this Community
Sweden
Member Since: January 26, 2012
entire network: 16 Posts
KitMaker Network: 2 Posts
Posted: Friday, February 03, 2012 - 12:39 AM UTC
Thanks and yes im a member at IPMS stockholm since a few days ago. Is there a english only policy even on the swedish part of this forum?

Will look into the sites you recommended
 _GOTOTOP