_GOTOBOTTOM
 Community Forum: Denmark
Want to meet up with modelers in your country or region? This is the place.
At laver en kompressor om til en tank job
madeinengland
Visit this Community
Roskilde, Denmark
Member Since: February 05, 2009
entire network: 47 Posts
KitMaker Network: 5 Posts
Posted: Tuesday, February 17, 2009 - 07:25 AM UTC
Hej med Jer. Jeg har en Direkt kompressor, som jeg kun godt finde på at bygge om til en med tank.
Er der nogen af jer som har forslage til hvor jeg kan få de dele jeg skal bruge? Hvad heder en "check valve" på Dansk?
Alle info tages godt i mode!

Ian M
MrMox
Visit this Community
Aarhus, Denmark
Member Since: July 18, 2003
entire network: 3,377 Posts
KitMaker Network: 925 Posts
Posted: Friday, February 20, 2009 - 12:29 AM UTC
Jeg kan ikke rigtigt hjælpe dig på den tekniske side, men spørgsmålet er om din kompressor er stærk nok til at opbygge et rimeligt tryk i en beholder og om det overhovedet hænger sammen økonomisk.

Hvorfor har du behov for en beholder, er trykket ujævnt eller for svagt ?

Vh/Jan
keo
Visit this Community
Nordjylland, Denmark
Member Since: January 30, 2006
entire network: 613 Posts
KitMaker Network: 82 Posts
Posted: Saturday, February 21, 2009 - 11:02 AM UTC
I ald den tid jeg har haft sprøjtepistol har jeg brugt en billig 1Hk kompressor fra Bauhaus. Jeg tror jeg gav en 3-400 kr for den! Den larmer som en i helvede når den fylder tanken, men med en 20 liters tank er det ikke særligt ofte det sker. Når det sker, varer det under ét minut at fylde den - så støjen er til at leve med.
Trods den billige pris kan trykket reguleres problemfrit, der er vandudskiller og der er masser af luft til at arbejde med et ensartet tryk konstant.
Jeg har derfor altid anbefalet disse billige kompressore til andre modelbyggere.

Kenneth
madeinengland
Visit this Community
Roskilde, Denmark
Member Since: February 05, 2009
entire network: 47 Posts
KitMaker Network: 5 Posts
Posted: Friday, March 06, 2009 - 04:52 AM UTC
@Jan: det er mest pga, den overtryk der er ved opstart. at jeg tænkte at gør det, meeeeen...
Jeg har siden opdaget at den kompressor jeg har er en spand L¤&t så jeg laver nok ikke noget med den.

@Kenneth: Jeg har også overvejet den rute. Jeg har selv en 'stor' fætter med 35 liter tank til andre luft værktøj. Ud ovre larmen, den fylder en helt del, så tror jeg vil kigger lidt på en mindre i Haraldskrald og se hvad de har at byde på.

Hvis andre som læser det her overvejer at købe en lille Airbrush set fra Güde; GØR DET IKKE, den er ikke andet end ballad! Først en gik der ild i fik den byttet og den gå i stå efter ca ti minuters arbejde. Så skal den stå i mindst en time inden den vil køre igen.
den airbrush som kommer med er ej heller meget egnet til andet end at smid ud! Rant slut.
 _GOTOTOP